پاسخ های هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب پس از سخنرانی رئیس جمهور منتخب
 

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت خانه و آدرس omid55135.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 152818
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم

 
 
نویسنده : امید طحانی
تاریخ : برچسب:پاسخ های هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب پس از سخنرانی رئیس جمهور منتخب,

پاسخ های هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب پس از سخنرانی رئیس جمهور منتخب

افسران - پاسخ های هوشمندانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب پس از سخنرانی رئیس جمهور منتخب
در بخش پایانی متن زیر پاسخ های رهبری قرار داره تا پس از مطالعه بخش اول مورد دقت بیشتری واقع بشه
سخنان رئیس جمهور منتخب
1-انتخابات خرداد 92 گرچه با تردید و سوء ظن بخشی از جامعه آغاز شد، ولی با تایید و استقبال عموم مردم به پایان رسید و انتخابات با شفافیت و رقابت و آرامش کامل برگزار شد و نتیجه آن برای بسیاری غافلگیر کننده بود. 
- این انتخابات فرآیندی بود که با اتکا به خرد جمعی و مشارکت فعالان پایبند به نظام به گونه‌ای شکل گرفت که نشان‌گر بلوغ نظام و بازسازی هرچه بیشتری اعتماد بین حاکمیت و مردم گردید و همه مردم و نخبگان جامعه منافع ملی و شرایط کشور را به خوبی درک کردند و در راه سربلندی هرچه بیشتر میهن قدم بر داشتنتد. 
- این انتخابات نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود، چنان که مردم ایران شخصی را به عنوان رییس جمهور برگزیدند که سال‌ها در مسئولیت‌های خطیر د ر نظام جمهوری اسلامی ایران انجام وظیفه کرد و این انتخابات نشانگر عزت خواهی مردم ایران بود و این واقعیت را مورد تاکید قرار داد که مردم‌سالاری در ایران نهادینه و ماندگار است

2-رییس‌جمهور با اشاره به انتخاب خود از سوی مردم تصریح کرد: اگرچه انگشت امید در انتخابات به گفتمانی نشانه رفت که در برنامه‌های من متبلور بود، اما عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی را در پیدایش این وضع باید دخیل بوده است. 
- باید قدردانی رهبری، همه اقشار و طبقات اجتماعی، شخصیت‌های برجسته نظام، نخبگان و علما بود. همه شهروندان در انتخابات با آرای مختلف و با گرایش‌های متنوع سیاسی دست به کار شدند و بدینوسیله امید و اعتمادی بزرگ ظهور یافت. 

3-روحانی با اشاره به توجه دولت به مسائل معیشتی و مهار آسیب‌های اجتماعی گفت: ما در عرصه بین‌الملل نیز گام‌های جدیدی برای ارتقای ملت ایران در راستای تامین منافع ملی و رفع تحریم‌ها برمی‌داریم گرچه تنگناها فراوان است، ولی افق‌های آینده روشن و امیدبخش است. 
وی همچنین با اشاره به اینکه "مسئولیت محوری من، حفظ امید و اعتماد مردم است"، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات شگفتی‌آفریدند. بعد از این نوبت تکلیف ما مسئولان است که در همه سطوح نظام حقوق و تکالیف مردم را محترم بشماریم. حداقل انتظار مردم از دولت جدید، ایجاد ثبات در همه زمینه‌ها و رفع دغدغه‌ها و تنگناهایی است که کشور با آن مواجه است. 

4-وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت استمرار فضای امید و با بیان این‌که این موضوع کلید حل مشکلات کشور است گفت: این فضا و فرصت را می‌توان با رویکرد تعاملی و سیاست‌های تعادلی ادامه داد. 
وی با اشاره به اهمیت دور شدن از افراط و تفریط در سیاست‌ها و تمرکز بر حاکمیت قانون، گفت: گفتمان و برنامه‌ای که از اکثریت آرای مردم برخوردار بود، مبتنی بر اعتدال و تعامل بود. 

5-رییس دولت یازدهم با اشاره به اهمیت حفظ دستاوردهای نظام و حرمت گذاشتن به تلاش‌های دولت‌های پس از انقلاب و رفع کاستی‌ها و تنگناها گفت: اعتدال مشخصه بارز فرهنگ ایرانی و اسلامی است. اعتدال به معنای عدول از اصول و محافظه‌کاری در برابر تغییر و تحول نیست. اعتدال رویکردی خرد ورزانه، فعالانه و صبورانه در جامعه برای دور شدن از ورطه افراط و تفریط است و در واقع باید گفت مسیر استقرار و استمرار مردم‌سالاری دینی از اعتدال می‌گذرد و تحول‌خواهی نیز بر مدار اعتدال می‌گذرد. اعتدال همان مشیت الهی است که بر امت وسط بودن تاکید کرده و مولای آن حضرت علی (ع) فرمودند که مشیت‌تان میانه‌روی و اعتدال باشد و مقصد‌تان رشد و پیشرفت باشد

6-رییس‌جمهور کشورمان همچنین افزود: دولت خود را متعهد به شکوفا کردن اخلاق اسلامی و تلاش برای تبیین احکام اسلامی می‌داند. من با حمایت مردمی پا به میدان مسئولیت گذاشتم؛ مردمی که خواستار بهبود معیشت و منزلت خویش است، مردمی که می‌خواهند از فقر، فساد و تبعیض به دور باشند، مردمی که می‌خواهند در فضای آزاد معنوی و عقلانی رشد کنند و به آینده مطمئن باشند

7-جامعه ما ظرفیت‌های شناخته و ناشناخته زیادی دارد و با اتکا به سرمایه‌ها می‌توان به این هدف دست پیدا کرد. البته باید فضا و فرصت خدمت برای تمام ایرانیان باز شود و بگذاریم که شایستگان بر ملت خدمت کنند و سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود و اجازه دهیم که آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند و اسلام با چهره رحمانی خود و ایران با چهره عقلانی خود و انقلاب با چهره انسانی خود و نظام با چهره عاطفی خود حماسه بیافریند

سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی
1ــ در این نظام مردمی، رابطه مردم و مسئولان، به چارچوبهای قانونی منحصر نمی شود بلکه رابطه ای مستحکم، عاطفی و ایمانی است که از عمق اعتقادات دینی و تعهد ملت به مبانی و اصول انقلاب سرچشمه می گیرد و مسئولان را هدایت می کند.

- از ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی این است که مردم احساس می‌کنند در مدیریت کشور تصمیم‌گیر و ناظر هستند. همچنین رابطه مردم و مسئولان در این نظام به رابطه قانونی منحصر نمی‌شود بلکه علاوه بر آن یک عاطفه ایمانی و دینی هم که ناشی از بینش دینی مردم است وجود دارد.

2ــ پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی را به معنای قبول زحمتِ کار و تلاش سنگین و خدمت بی وقفه به مردم است. خوشبختانه بر اثر زحمات متراکم مسئولان گذشته، ظرفیتهای فراوانی در کشور وجود دارد که باید از همه آنها استفاده کرد.
ــ مردم و مسئولان برای حل مشکلات باید صبر و شکیبایی داشته باشند و از خدا می خواهیم که کارهای کشور هر چه سریعتر به پیش برود اما باید توجه داشت که کارهای کلان، طبیعتاً زمان بر است بنابراین نباید توقع داشت که مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات در مدت کوتاهی برطرف شود.

3ــ همانگونه که رئیس جمهور محترم نیز به تحریم ها و رفتارهای دشمنان اشاره کرد این رفتارها برای مردم مشکلاتی به همراه می آورد اما تجربه ها و درسهای با ارزشی هم در اختیار مسئولان و مردم قرار می دهد. باید هرچه می توانیم خود را در داخل مقتدر کنیم و دل به بیرون نبندیم چرا که هرکس به بیرون دل ببندد وقتی با فشارها مواجه می شود خلع سلاح خواهد شد.

4ــ برخی دشمنان از روز اول پیروزی انقلاب به صراحت، نابودی انقلاب و محو نظام اسلامی را هدف خود اعلام کردند اما با گذشت 34 سال از آن روز، نه تنها نتوانسته اند جمهوری اسلامی را متزلزل کنند بلکه حتی قادر نبوده اند پیشرفت نظام را سد کنند.
در روابط خارجی باید برخورد حکمت‌آمیز و عاقلانه‌ای داشته باشیم؛ البته ما دشمنانی داریم که زبان عقلایی سرشان نمی‌شوند.

5- راه وسط، راه اسلام است و راه موفقیت این است که به دنبال رضای الهی و انجام تکلیف الهی باشیم.

- فشارهای دشمنان، مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده اما این درس بزرگ را به ما داده است که به استحکام ساخت داخلی قدرت بپردازیم و از درون خود را مقتدر کنیم.

6- رییس‌جمهور باید توجه کند که مردم ایران یک کشور اسلامی و مبتنی بر تعالیم اسلامی می‌خواهند.

7ــ در دوران دیکتاتوری وابسته پهلوی و قبل از آن حاکمیت مردم وجود نداشت؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مزه مردم سالاری را چشید و کارها در مدار اسلام عزیز، به دست مردم افتاد. در 34 سال اخیر تقریباً هر سال یک انتخابات برگزار شده و مردم در روند مدیریت و برنامه های کلان کشور تصمیم گیری، نظارت و عمل کرده اند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب‌ها: